Takaisin

Selma kävi kylässä !!

Vuoden vaihtumisen kunniaksi Selma kävi meillä kylässä vuoden ensimmäisenä päivänä eli 1.1.2011.

Selma ikää vajaa 14 kuukautta

****

Mainos Tanskandoggilehdessä 4/2010

Helsingin Messkukeskus 11.-12.12.2010

Lähdimme Elmon kanssa kaksistaan matkaan kohti Helsinkiä. Ei saanut minun innokuuteni tuulta purheisiin muissa pohjoisen doggi-ihmisissä vaikka jokainen joutui kyselyni kohteeksi ;) Onneksi sain Johannan ylipuhuttua, joten ajoimme Jyväskylän kautta ja otimme Johannan sekä Tuomaksen kyytille. Kiitoksia Johannalle seurasta ja yöpaikan järjestämisestä !!

Lumisateen saattelemana ajelimme lauantaina messarista Helsinki Winner 2010 voittaja kyytillä. Tänä vuonna Elmo pääsi juoksemaan parrasvaloihin ja olihan se mahtavaa katseltavaa. Sunnuntaina lähdimme vielä iloisemmalla mielellä kotia kohti Juniori voittaja 2010 mukanamme.

Elmon messarireissujen saavutukset:

Vuonna 2008 Juniorivoittaja ja Voittaja

Vuonna 2009 Pohjoismaiden Voittaja

Vuonna 2010 Helsinki Winner

Kiitoksia Mikko ja Harri Elmon upeasta esittämisestä !!

Itsenäisyyspäivä 6.12.2010

Leppoisaa Joulun odotusta ja Mukavaa Itsenäisyyspäivää !!

Itsenäisyyspäivän aamuna teimme poikien kaa pitkän lenkin talvisessa metsässä. Voiko paremmin enää Itsenäisyyspäivä alkaa?

"Oi maamme Suomi synnyin maa, soi sana kultainen .... " !

Seppo Vuoden 2010 Pentu !!

Seppo voitti Suomen Tanskandoggi ry:n järjestämän

Vuoden 2010 pentu -kilpailun !!

Sepon ROP-pentu tulokset Suomesta ja Virosta kesällä 2010 :

KV ROVANIEMI 20.6.2010 Per-Harald Nymark, Norja

RY MUHOS 13.6.2010 Inese Pablaka, Latvia

RY KAJAANI 12.6.2010 Matti Luoso, Suomi

RY HAUKIPUDAS 30.5.2010 Hilkka Salohalla, Suomi

RY OULAINEN 22.5.2010 Leni Finne, Suomi

INT Tallinna, VIRO 5.6.2010 Paul Lawless, Ireland

Seppo-poika kotijoukkoineen onnittelee iskää Freytä (Edendane´s Jolly Roger) omistajineen vahvistetusta kansainvälisestä muotovalioarvosta !!

Näyttelyreissu Tallinnaan 20.-22.8.2010

Matkailu avartaa sitä se todellakin tekee. Onneksi pidän autolla ajamisesta ja matkustamisesta todella paljon ! Matkaan lähdettiin Jannen ja Leevin sekä Elmon ja Sepon kanssa. Menomatkalla pysähdyimme jalottelemaan Jyväskylään Johannan luokse. Tauko oli oikein paikallaan niin koirille kuin Leevillekin. Leevi pistäytyi uimassa, Seppo leikki Tuomaksen kanssa, Janne sai kahvia ja matkaa jatkettiin mahat täynnä. Kiitoksia Johannalle !!

Niin ensi käytiin Ruotsissa Gällivaressa voittamassa saamatta kuitenkaan mitään, Norjassa Tromssassa häviämässä ja Virossa Tallinnassa harjoittelemassa ennen kuin tuli se reissu etteen, et joitain saavutettiinkin. Voi sitä riemua !!! Lauantaina meinas fiilikset olla et, jooo.... PU4, jos lähdettäis shoppaileen :) Sunnuntaina olikin fiilikset sit, et jipiii .... Sert -> EE MVA, CACIB, PU1 ja kaiken kukkuraksi viel ROP ja nyt voidaan lähteä kotiin !! Sepolle haettiin kokemusta :)

Leevi näyttelypaikalla Tallinnassa.

Elmo hotellissa nauttii :) Yövyimme Pirita Top Spa -hotellissa, jossa oli todella tilavat ja viihtyisät huoneet. Mikä ihaninta hotelli sijaitsi meren rannalla ja huoneesta oli oma pieni terassi merellepäin.

Väsynyt matkalainen. Päivä näyttelyssä, shoppailua ja sit hotellin uimahallissa uintireissu ni jo se alkaa väsyttämään.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ;)

Ei tästä kuvasta kyl mun fiilikset välity, olishan sitä voinu edes hymyillä :) Aika näyttää montako reissua tarvitaan siihen vaadittavaan viimeiseen cacibiin. Seuraavaa reissua siis suunnittelmaan !!

Elmo täytti 3 vuotta 13.6.2010. Paljon onnea Elmon kauniit siskot Fanny ja Hertta sekä Roope ja Mara. Kiitoksia Sarille Elmosta !!

Nämä kiertopalkinnot ovat kunniapaikalla keittiössämme leivinuunin päällä.

KEVÄINEN NÄYTTELYMATKA TALLINNAN KAUTTA TAMPEREELLE TANSKANDOGGIEN ERIKOISNÄYTTELYYN 5.-6.6.2010

Todella paljon kiitoksia Johannalle mukavasta matkaseurasta. Olen suunnattoman kiitollinen saamastani avusta. Tämä matka olisi jäänyt kokematta ja tekemättä jos Johanna ei olisi pikaisella aikataululla pystynyt lähtemään seurakseni. Aina ei voi tietää mitä elämässä eteen tulee ja nopeita ratkaisuja on tehtävä. Kiitoksia Johanna olet kultainen :) !!!

Kiertopalkinnot :

- Sunnyn Malja ja Kirja parhaalle mu/ha valioluokan urokselle,

lahjoittaja Raija Nykänen

- parhaalle Suomessa syntyneelle harlekiiniurokselle,

lahjoittaja Kristiina Jokio ja Jaakko Tanskanen

****

Haukiputaalla olimme Suvin kanssa kahdestaa. Tietenkin seuranamme olivat myös Sari ja Ulla sekä Hertta ja Alma. Kiitokset Sarille ja Ullalle saamastani avusta !! Nyt on Rauno enää sertiä vaille valio.

Oulaisissa vietettiin näyttelypäivää retkeillen koko perheen voimin. Mukana olivat myös Virve, Pinja ja Minttu sekä Alma. Oli erityisen hieno kokemus saada arvostelu Leni Finneltä. Voin reilusti myöntää, että mua hirvitti ihan oikeesti et minkälaista kommentia hän Elmosta ja Seposta antaa. Arvostelut on luettavissa poikien näyttlelyistä.

KENNEL NIMEKSI VAHVISTETTU ROCK ELEMENT´S

FCI on hyväksynyt kennelnimeksi ROCK ELEMENT`S. Nimi tulee sukunimestämme Luoto eli englanniksi ROCK ja Elmon mukaan FIFT ELEMENT. Vapaasti suomennettuna Luodon Elementit :)

TANSKANDOGGI RY:N POHJOIS-SUOMEN ALUEJAOSTON VUOSIKOKOUS 28.2.2010 OULU

Hund o Jakt Sixten Thynin kiertopalkinnon saaja Elmo. Perustelut:

Hund o Jakt Sixten Thynin kiertopalkinto päätetään yksimielisesti jakaa koiralle Anxious Fifth Element upean näytelymenestyksen ansiosta. Koira on paras Suomessa kasvatettu harlekiiniuros kahtena vuonna peräkkäin ja menestynyt hienosti arvonäyttelyissä valtakunnallisella tasolla.

Pohjantähti 2009 ja kunniakirja !!

Janne Elmon virallisena "treenaajana " vastaanotti myönnetyn Hund o Jakt Sixten Thynin kiertopalkinnon ja kunniakirjan !!

Aluejaoston lahjoittama kunniakirja ja ruusuke koiran nimellä varustettuna Suomen Muotovalio arvosta.

JYVÄSKYLÄ 20.-21.2.2010

Käytin Jannen kanssa ihan kaksistaa kyläilemässä Johannan ja Miskan luona Jyväskylässä. Matkan tarkoituksena oli päästä katsomaan touhuamista 5 viikkoisten pentujen kanssa, joita oli syntynyt kymmenen :) Ei se niin kauheaa ollutkaan mitä ennalta olin ajatellut. Itse asiassa helpotti mieltäni kovati, kun sain nähdä päivän rutiinit ihan kädestä pitäen, Kiitoksia Johanna !!

Täältä me tullaan ...

Ihania ....

Kennel Valontuojan kasvattaja ystäväni Johanna Manninen ensimmäisen sinisen pentueensa keskellä.

Pentueessa 7 poikaa ja 3 tyttöä.

***

Minulla on niiiin hyvä mieli, kun sain nähdä Eeron :)

Kiitoksia Harri ja Jaana !!

Minä pidän Eeron päästä todella paljon, minulle dogin päällä on suuri merkitys. Onneksi se ei ole niin nahkava kuin isällänsä oli. Minusta Eeron pää on jopa hienompi kuin Carloksella oli ... kuono-osa pidempi, sileät posket, tiiviit silmät, ei liikaa löysää nahkaa....

Eero ikää 1 vuotta ja 4 kuukautta.